Sunday Supplement issues apology to West Ham United

London Stadium


West Ham United welcomes the apology made by Sky Sports on their Sunday Supplement show this morning following inaccurate comments made on 26 January.

The statement read as follows:

On last week’s show we had a discussion about West Ham. Following conversations this week between the Sunday Supplement and the Club, we apologise for any factual inaccuracies made on the programme.

Recently published accounts show West Ham have invested heavily in the squad since their move to the new stadium with a net spend of £214million in the last four years including club record signing Sebastian Haller. They have spent over £1.5million on scouts in the past year. They have also invested £10million in the redevelopment of the training grounds at Rush Green and Chadwell Heath.

In response to the claims that the appointment of Stuart Pearce was vetoed by the Board, the Club say this isn’t true.

During the discussion it was remarked that the Club had “a culture of everyone’s got their hands in the till”. This was reference to the level of commitment of some players and managers and was not a suggestion of illegality in any way. We apologise if this wasn’t clear.

It was suggested that during their time in charge of Birmingham City, David Gold and David Sullivan presided over no significant investment in St Andrews. During their time at the club they invested in the redevelopment of the ground including three new stands and 22,000 new seats. As a result St Andrews has been awarded Asset of Community Value Status.

Sky Sports always strives for fairness and accuracy in our programming.